Inspiracje produktowe
Chcesz skorzystać z ciekawych i nowych produktów budujących wizerunek firm? Nasi eksperci doradzają sprawdzone rozwiązania!

Papier firmowy - odkryj z nami jego zalety i nowe zastosowania!

Publikacja - maj 2019

  • Z tego artykułu dowiesz się między innymi do czego możesz wykorzystać papier firmowy i jak go zamówić.

Z tego artykułu dowiesz się:
Papier firmowy i jego formaty.

Najpopularniejszym w naszym kraju formatem papieru firmowego, nazywanym często firmówką lub papierem listowym, jest A4 (210x297 mm). To rozmiar rozłożonej kartki zeszytu. Dlaczego akurat taki format przyjął papier firmowy u nas? Jest po prostu standardem w większości krajów Europy. W Stanach Zjednoczonych papier firmowy występuje najczęściej w formacie tzw. letter 216x279 mm. Ale wracamy do naszych formatów a w zasadzie do jeszcze jednego bliźniaczego – formatu A5.

Jeżeli prowadzisz gabinet weterynaryjny lub gabinet lekarski format A5 może Cię szczególnie zainteresować. To połowa standardowej kartki A4 i świetnie sprawdza się we wspomnianych gabinetach jako firmowy szablon do wypisywania informacji dla pacjenta lub właścicieli czworonożnych pacjentów (gdy prowadzisz klinikę weterynaryjną). Tyle najważniejszych informacji o formatach papierów firmowych.

  • Projekt papieru firmowego Studia Graficznego RedFox

Papier firmowy z logo Studia Graficznego RedFox

Grafika papieru firmowego mówi wiele o firmie.

Spotkałeś się już na pewno z wieloma papierami firmowymi lub ofertowymi i wiesz, że ich wizerunek może być różny - od tych, które wywołują zachwyt po te, które nie powinny być używane w profesjonalnej firmie.

Dlaczego papier firmowy jest tak ważny dla wizerunku firmy? Często papier firmowy jest pierwszym elementem wizerunku, który zobaczy Twój klient lub partner handlowy. W takim przypadku to na papierze firmowym spoczywa zadanie wywołania pozytywnego pierwszego wrażenia. Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz – musi być dobre jeżeli chcesz zatrzymać klienta.

Jeżeli Twoja firma ma opracowaną identyfikację wizualną (tu możesz przeczytać o identyfikacji wizualnej) to grafika papieru firmowego powinna się w nią wpisywać i być z nią spójna. Oznacza to, że w papierze firmowym powinna być zastosowana kolorystyka firmowa, styl grafiki przyjęty w identyfikacji oraz typografia firmowa. Prawidłowe zastosowanie tych elementów gwarantuje, że papier firmowy będzie kojarzony z firmą i jej wizerunkiem.

Jeżeli Twoja firma nie posiada jeszcze identyfikacji wizualnej a chcesz zacząć od wykonania papieru firmowego – zawsze proponuję moim klientom aby papier firmowy, który im projektuję, był pierwszym elementem nowego wizerunku firmy. Wtedy taki nowy papier firmowy wyznacza nową linię graficzną dla firmy. Dobrym rozwiązaniem jest wykonanie jednocześnie projektu wizytówek firmowych. Uzupełnią one papier firmowy i razem z logo stworzą małą identyfikację wizualną firmy.

Porada eksperta!

Papier firmowy może być wykorzystywany w firmie do wielu celów.
Czy wiesz, że papier firmowy poza prowadzeniem korespondencji firmowej świetnie sprawdza się jako szablon ofert handlowych, w marketingu, na konferencjach i spotkaniach?

W papierze liczy się również miejsce.

Projektując papier firmowy, na samym początku pracy, wyznaczam sobie kilka najważniejszych celów. Jednym z nich jest zadbanie by grafika papieru firmowego stworzyła odpowiednią ilość miejsca na najważniejszy element – miejsce na właściwą treść. Przez właściwą treść rozumiem to co będziesz przekazywać swoim klientom na papierze firmowym.

Elementami, na które poza stałymi pozycjami związanymi z firmą musi znaleźć się miejsce na papierze firmowym są:

  • miejsce na datę i miejscowość
  • pole do wpisania adresata, do którego kierujesz papier firmowy
  • tytuł lub nagłówek przekazywanej treści
  • pole na właściwą treść
  • miejsce na podpis
Do czego może jeszcze służyć papier firmowy?

Każdy papier firmowy jest inny podobnie jak firmy. Dlatego projektując papier firmowy zawsze ustalam z moimi klientami do czego będzie służyć papier firmowy. Dopiero gdy mam wszystkie informacje mogę zacząć projektować grafikę papieru.

Dlaczego zebranie tych informacji jest tak ważne? Inne elementy będą występować na papierze firmowym, który będzie służył do rozsyłania ofert handlowych a inne na papierze oficjalnym.

Często projektuję również papier firmowy do zadań marketingowych. Ten rodzaj papieru firmowego może różnić się zasadniczo od standardowego papieru. Ile celów ma realizować papier firmowy tyle może być jego wariantów. Często projektuję papier firmowy, który ma spełnić na przykład po dwa zadania jednocześnie – to również dobre i często ekonomiczne rozwiązanie.

Chcesz powierzyć nam zaprojektowanie i wydrukowanie papieru firmowego?
Wybierz pakiet papieru firmowego dla siebie!
Minimalistyczny papier firmowy i jego grafika.

Miom zdaniem, jednym z najciekawszych stylów projektowania jest minimalizm. Minimalizm sprawdza się również świetnie przy projektowaniu grafiki papieru firmowego.

Minimalizm to prostota i skupienie się wyłącznie na tym co najważniejsze – czyli dokładnie to o co chodzi w papierze firmowym. Minimalistyczne projekty papierów firmowych, które wykonałem są czytelne, przejrzyste i co najważniejsze – przyciągają uwagę.

W projekcie papieru firmowego, również minimalistycznym, liczy się pomysł. Większość papierów firmowych jakie spotykam jest bardzo klasyczna dlatego gdy sam wykonuję projekt stawiam sobie cel – wykonać papier firmowy nietuzinkowy.

Często wystarczy zastosować nietypowy układ treści aby papier firmowy był bardzo atrakcyjny i jednocześnie funkcjonalny.

  • Papier firmowy w minimalistycznym stylu opracowany przez Studio Graficzne RedFox

Minimalistyczny papier firmowy z logo wykonany przez Studio Graficzne RedFox.

Papier firmowy ekskluzywny dla firm dbających o wizerunek.

Papier firmowy to nie tylko wykonanie projektu ale również dobór samego podłoża, na którym będzie on wydrukowany. Standardowym podłożem jest papier o gramaturze 80. To gramatura (grubość) papieru identyczna jak w popularnej kartce, której używasz w drukarce. Papier o tej gramaturze sprawdza się w większości typowych zastosowań.

Jeżeli zależy Ci jednak aby Twój papier firmowy zrobił wrażenie i został zapamiętany proponuję rozważyć inne gramatury, na przykład 120. Jest moją ulubioną i sprawdzoną gramaturą papieru.

Papier taki jest sztywniejszy i bardzo elegancki. Gramatura 120 bardzo dobrze sprawdza się gdy projektuję i wykonuję:

  • papier firmowy dla kancelarii prawnej
  • papier firmowy dla kancelarii adwokackiej
  • papier firmowy dla biura rachunkowego
  • papier firmowy dla spółki
  • papier firmowy dla hotelu
  • papier firmowy dla biura maklerskiego
  • papier firmowy dla banku
  • papier firmowy dla każdej firmy, której zależy na wizerunku
  • Papier firmowy ekskluzywny dla kancelarii opracowany przez Studio Graficzne RedFox

Papier firmowy dla kancelarii prawnej wydrukowany na papierze o gramaturze 120 przez Studio Graficzne RedFox.

Prowadzisz firmę lub jesteś Eko?
Jest papier stworzony dla Ciebie!

Jeżeli Twoja firma zajmuje się produkcją ekologiczną lub produktów z serii BIO ten papier firmowy jest idealny dla niej. Moda na produkty ekologiczne, naturalne i BIO trwa i na pewno trwać będzie długo. Papier firmowy wydrukowany na papierze pochodzącym w 100% z recyklingu idealnie podkreśli charakter Twojej firmy i przekona klientów, że jest ona w całości ukierunkowana na ekologię lub produkty naturalne.

Papier firmowy drukowany na podłożu uzyskanym z recyklingu wymaga odpowiedniego projektu. Grafika papieru firmowego, który będzie drukowany na podłożu z recyklingu, powinna być maksymalnie prosta i podparta naturalnymi kolorami ziemi (zielenie, brązy) lub neutralną czernią, grafitem lub szarością.

Papier uzyskany z recyklingu idealnie pasuje gdy projektuję:

  • papier firmowy dla restauracji wegetariańskiej
  • papier firmowy dla firmy produkującej naturalne kosmetyki
  • papier firmowy dla firmy z branży Eko
  • papier firmowy wytwarzającej produkty BIO
  • papier firmowy dla pracowni artystycznej
  • papier firmowy dla produktów kraftowych
  • papier firmowy dla winnicy
  • papier firmowy dla firmy projektującej ogrody

Podsumowując: jeżeli prowadzisz firmę i chcesz by była postrzegana jako profesjonalna i rozpoznawalna profesjonalnie zaprojektowany i wydrukowany papier firmowy jest niezbędny. Taki papier firmowy wykorzystasz do wielu celów w firmie. Możesz się nim posługiwać do tworzenia korespondencji, do przygotowywania ofert, do celów marketingowych i public relations.

Zamów profesjonalny projekt i druk papieru firmowego.

Jeżeli zainteresował Cię temat opracowania dla swojej firmy papieru firmowego – zapraszam do skorzystania z naszej oferty. Zaprojektujemy i wydrukujemy dla Twojej firmy indywidualny papier firmowy. Do wyboru masz trzy nasze pakiety: STANDARD 90, PREMIUM 120 oraz PROFESSIONAL EKO.

Pakiet papieru firmowego

STANDARD 90


Nasz najtańszy pakiet!


  • Zaprojektowanie papieru firmowego!
  • Przygotowanie do druku papieru
  • Druk 500 sztuk papieru firmowego!
  • ✔ Druk na papierze o gramaturze 90
  • Wysyłka GRATIS! (na terenie Polski)
Cena netto429 (527,67 zł z VAT)

Pakiet identyfikacji

PROFESSIONAL EKO


Ekologiczny wybór!


  • Zaprojektowanie papieru firmowego!
  • Przygotowanie do druku papieru
  • Druk 500 sztuk papieru firmowego!
  • ✔ Druk na papierze 100% z recyklingu
  • ✔ Druk na papierze o gramaturze 140!
  • Wysyłka GRATIS! (na terenie Polski)
Cena netto554 (681,42 zł z VAT)

Przedstawiona oferta cenowa ma charakter informacyjny, nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego, a jedynie jest zaproszeniem do zawarcia umowy w rozumieniu Art. 71 Kodeksu Cywilnego. Podane w niej ceny obowiązują do dnia 30.09.2019 r. Wystawiamy faktury VAT.

Opublikowany artykuł chroniony jest prawem autorskim.

Grafik-specjalista projektujący logo dla firm
O autorze

Adam Marek Biecz jest specjalistą od kreowania graficznego wizerunku firm. Od ponad 20 lat zajmuje się projektowaniem logo i tworzeniem identyfikacji wizualnej firm. Pomysłodawca i współzałożyciel Studia Graficznego RedFox.

Prywatnie - entuzjasta pływania na SUP-ie i odkrywania mało poznanych miejsc.

Kategoria artykułu
Co znajdziesz w artykule?
Porozmawiajmy
o papierze firmowym dla
Twojej firmy
tel. 509 605 348
Najczęściej czytane
Najważniejsze zasady opisujące jak powinno być zaprojektowane dobre logo

W tym artykule przedstawiam najważniejsze zasady, które zawsze stosuję podczas projektowania, aby logo firmy było nie tylko zachwycające, ale też skuteczne. Warto, żebyś je poznał. Dzięki ich znajomości, zobaczysz różnicę pomiędzy logo dobrym, a przeciętnym!

Polecane artykuły / produkty
Przedstawiam wizytówkę z wybiórczym lakierem UV - jej piękno to kontrasty uszlachetnień druku

W tej inspiracji chiałbym przybliżyć Ci wizytówkę z lakierem UV - niebywale przyjemną w dotyku, z matowym wykończeniem i błyszczącym lakierem. Zobacz, jak wygląda, a zapragniesz ją mieć! Pod artykułem znajdziesz cennik z możliwością zamówienia.

Czym jest identyfikacja wizualna i dlaczego ma takie znaczenie dla wizerunku firmy?

Zależy Ci na dobrym wizerunku firmy? Zobacz czym jest Identyfikacja wizualna i dlaczego ma tak ogromne znaczenie również w małej firmie. Z artykułu dowiesz się również co składa się na identyfikację wizualną i dlaczego logo jest jej sercem. Chcesz zamówić projekt identyfikacji - zapraszam na koniec artykułu!