Blog o projektowaniu logo
Myślisz o zamówieniu logo dla swojej firmy? Nasi eksperci podpowiadają jakie trendy dla logo będą obowiązywać w 2022 roku.

Projektowanie logo i trendy wyznaczające jego kierunek w 2022 roku.

Publikacja - styczeń 2022

  • ???

Moda towarzyszy nam w każdej niemal dziedzinie życia. Również projektowanie logo objęte jest jej działaniem. Jeżeli planujesz zamówienie logo, czy tego chcesz czy nie, zmierzy się ono w 2022 roku z modą. Jeżeli projektant dobrze zinterpretuje klimat Twojej firmy może w połączeniu z nowymi trendami opracować logo, które będzie na tyle świetne, że zacznie również lansować nowy styl w grafice.

Z tego artykułu dowiesz się, między innymi:

Jakie trendy pojawią się w projektowaniu logo w 2022 roku?

Rok 2022 jest dla większości z nas rokiem zmian, nowych wyzwań i dostosowywaniem się do nowych realiów. To kolejny rok pod znakiem pandemii, o której słyszymy z każdej niemal strony. W tak burzliwym i niepewnym roku spokój i stabilizacja jest na wagę złota. Schemat ten przenosi się również do projektowania graficznego a w szczególności do projektowania logo. Firmy chcą pokazać, że ich sytuacja jest dobra i nic złego się nie dzieje dlatego często wykonują lifting wizerunku i rewitalizację logo. Ma to być donośny sygnał dla klientów, informujący że firma, pomimo burzy panującej na rynku, rozwija się i ma długoterminowe cele do zrealizowania. To zawsze dobrze nastawia klientów do marki.

W 2022 po raz kolejny wzrok projektantów skieruje się w stronę minimalizmu i prostoty. Minimalizm od dawna kojarzony jest z prostą formą, spokojem i równowagą ale przez, którą może przebijać się świetny dynamiczny pomysł. Dobry pomysł połączony z minimalistyczną formą zaprojektowanego logo może stać się w 2022 roku wiodącym trendem.

  • Jak wygląda projektowanie logo i trendy na 2022 roku - logo dla spółki

 

Logo zaprojektowane w 2022 roku dla spółki | wykonanie - LogoLublin.pl

Czy w logo zaprojektowanym w 2022 roku zaskoczą nas kolory?

Jakie kolory zobaczymy w logo zaprojektowanych w 2022 roku? Czy zaskoczą nas zgaszone pudrowe róże jako akcent kolorystyczny? A może będziemy mieli powrót do soczystej czerwieni i żywej zieleni? Raczej nie! Wspomniany już minimalizm od lat związany jest z gamą kolorów, które bardziej chowają się za logo niż je eksponują. Mowa tu o wszystkich dostępnych i niesamowitych odcieniach koloru grafitowego oraz czerni. Czarny kolor powinien być głęboki. Każdy profesjonalny twórca logo ma swoją receptę na sprawdzony głęboki czarny. My swojej nie zdradzimy choć uchylając rąbka tajemnicy powiemy, że wśród składowych głębokiej czerni żółtego koloru nie mam. Mamy więc już bazę kolorystyczną dla logo zaprojektowanych w całym 2022 roku.

A co z kolorami dodatkowymi czyli tymi, które często stanowią wisienkę na torcie niesamowitego logo? Na pewno nie zobaczymy kolorów intensywnych czyli opartych na 100%. składowych i barw podstawowych. W tym roku grafitowy kolor zobaczymy w połączeniu z nieco wzbogaconymi o kilka tonów kolorami pastelowymi.

Jakie projekty logo są wybierane już na początku 2022 roku?

Z obserwacji jakie projekty wybierają nasi klienci już w styczniu tego rok można śmiało prognozować nadchodzący wielkimi krokami trend. Tu oczywiście mowa o minimalistycznych projektach logo, które są najczęściej wybierane w naszym Studio w 2022 roku. Obserwacje te są tym bardziej czytelne i obrazują nadchodzący trend, że w przedstawianych przez nas projektach klient zawsze otrzymuje kilka projektów. Każdy z nich opracowany jest w innym stylu. Oznacza, to że klient nie otrzymuje samych minimalistycznych projektów a jego wybór nie jest skazany na jeden styl.

Mówiąc o minimalistycznych projektach część z mniej doświadczonych projektantów może już zacierać ręce sądząc, że ich praca będzie lżejsza. W końcu minimalizm to prostota i minimum formy. Nic bardziej mylnego. Przez minimalistyczne logo rozumiemy logo, które jak najmniejszą ilością elementów wywoła z miejsca piorunujący efekt WOW. I to w dosłownym znaczeniu. Nowe minimalistyczne logo 2022 roku ma szokować swoim pomysłem. Tylko pomysłem zgodnym i pasującym do charakteru firmy, która logo zamawia.

Porada eksperta!

Wybierając logo w 2022 roku skup się na jego pomyśle i koncepcji.
Wybierz logo, które ma ciekawy pomysł i już na pierwszy rzut oka widać,
że będzie budzić ciekawość klientów. To już połowa sukcecu logo w Twojej firmie.

Niezależnie jaka moda panuje w projektowaniu i grafice trzeba pamiętać, że logo ma służyć firmie przez lata. Kierując się wyłącznie trendami można się narazić na konieczność późniejszej jego rewitalizacji gdy moda obierze inny kierunek. Moda i panujący trend może być za to świetną inspiracją do zaprojektowania logo specjalnego. Logo takie projektowane jest na stosunkowo, jak dla znaku firmy, krótki czas kilku miesięcy lub 2-3 lat. Takie projekty logo promują najczęściej marki produktów, które mają określony czas życia. Wykonanie tych projektów często poprzedzone jest szczegółową analizą panujących i przyszłych trendów w branży i grupie docelowej klientów. Projekty te żyją bardzo intensywnie, są mocno eksploatowane w różnych mediach i często znikają z rynku tak nagle jak nagle się pojawił produkt, dla którego zostało zaprojektowane.

Panowie ze studia Redfox wykonali mi piękne logo. Jest proste i cudowne.
Uwielbiam na nie patrzeć, zwłaszcza na papeterię kancelarii.
Projekt logo wykonany szybko. Jest naprawdę trafiony :) Z całego serca polecam.

Monika P. Kancealaria Radcy Prawnego


14 stycznia 2022 | Lublin
Otrzymałam piękne propozycje logo.

Czy warto szukać inspiracji w nowych trendach i projektach, które wpisują się w modę? Tak! Poznawanie trendów w grafice powinno być stałym elementem pracy projektanta zajmującego się tworzeniem logo i logotypów. Jeżeli projektant chce wykonać grafikę logo zgodną z trendami na 2022 rok i jednocześnie logotyp, który ma służyć długi czas może się inspirować trendami. Może również analizować dobre projekty, które są już wykonane. Najlepszym w takiej sytuacji jest zapoznanie się z trendami i wybranie z nich tych cech lub elementów, które wzbogacą nasze logo pozostawiając je uniwersalnym. Trzeba pamiętać tylko a może przede wszystkim, żeby inspirowanie się modą pozostało inspiracją czyli szukaniem natchnienia a nie kopiowaniem pomysłów innych. Autorskie podejście do projektowania powinno być stawiane na pierwszym miejscu przez grafika - specjalistę od projektowania logo.

Czy wybierać dla swojej firmy logo modne czy praktyczne?

Tak jak pisałem wcześniej moda i trendy są bardzo dobrym czynnikiem, które mogą zaistnieć w Twoim firmowym logo. Wybierając projekt logo, kiedy masz kilka propozycji, kieruj się przede wszystkim instynktem nawet jeżeli uważasz, że nie znasz się na grafice czy sztuce użytkowej. Każdy z nas korzysta z podświadomości, która w pierwszym odruchu, kiedy popatrzymy na grafikę logo, podpowie nam co nam się podoba. Kolejne oceny, które podpowie nam mózg, mogą już być kierowane wpływem otoczenia lub innych czynników. Te już nie zawsze mogą dobrze podpowiadać. Pierwsze wrażenie, podczas oglądania logo, jest Twoją najlepszą oceną. Jeżeli poczujesz do projektu logo to coś możesz być pewna lub pewnym, że to dobry wybór. Jeżeli na 99% wiesz, że to ten projekt ale chcesz zobaczyć go na przykład w innych kolorach -  nic w tym złego. Poproś projektanta, który zmieni dla Ciebie te kolory. Porównaj oba projekty i jeszcze raz zaufaj pierwszemu wrażeniu.

Poniżej przedstawiamy wybrane najważniejsze cechy jakim powinno charakteryzować się logo, które ma być modne w 2022 roku. Te cechy mogą jednocześnie wpłynąć na to, że zaprojektowane logo bedzie również znakiem ponadczasowym.

  • prostota projektu logo oparta na minimaliźmie
  • spokojne stonowane kolory z jednym akcentem
  • kolor czarny i grafitowy zawsze będzie modny i elegancki
  • logo powinno być pomysłowe
  • dobre logo niesie ze sobą konkretną koncepcję i przekaz
  • logo ponadczasowe długo będzie atrakcyjne.


Podsumowanie

Rok 2022 przyniesie w projektowaniu logo nowe trendy. Już powoli widać w jakim kierunku będą prowadzić logo firmy. Niezależnie czy logo zaprojektowane w 2022 roku podąży za modą czy zostanie przy dobrze znanej koncepcji powinno być projektem z pomysłem. To właśnie dobry pomysł odegra znaczącą rolę w projekcie a obranie modnego kierunku doda mu cech współczesnego desigu. Wybierając projekt logo dla swojej firmy kieruj się swoimi odczuciami. Zwróć uwagę ile kolorów jest w logo czy logotypie. Czy nie ma w nim przesadnego ich użycia. Logo w 2022 roku będzie projektem o prostej formie. Jeżeli zdecydujesz się na wybranie takiego projektu Twoja firma jest już na dobrej drodze do sukcesu.


Powodzenia w 2022 roku i niech moda i świeże trendy w projektowaniu logo przyniosą projekt, który będzie z Twoją firmą przed długie lata.

Chcesz powierzyć zaprojektowanie logo profesjonalnemu zespołowi?
Skontaktuj się z nami! tel. 509 605 348 e-mail biuro@logolublin.pl
Pomożemy rozwinać Twój biznes.

Opublikowany artykuł chroniony jest prawem autorskim.

1 komentarz do "Projektowanie logo i trendy wyznaczające jego kierunek w 2022 roku."

Blog o projektowaniu logo - Gość
Kamila P. - 25 stycznia 2022

Temat: Trzy kolory w minimalistycznym logo.

Dzień dobry. Palnuję zamówić proste logo. Mam już na nie pomysł ale obawiam się, że kolory jakie wymyśliłam są zbyt jaskrawe. W zasadzie to chodzi o ilość tych kolorów. Myślałam o trzech kolorach (zielony, karmazynowy oraz szary - ciemny szary). Czy logo z taką ilością kolorów będzie jeszcze minimalistyczne? Bardzo zależy mi na prostym logo dlatego proszę o podpowiedź. Z góry dziękuję.

Adam M. Biecz - 25 stycznia 2022

Pani Kamilo. Minimalistyczne logo będzie idealne gdy zastosujemy jeden lub dwa kolory. Trzeci może już wprowadzać zamieszanie. Na pewno ważny a może najważniejszy będzie pomysł na logo i zastosowanie w nim wybranych przez Panią kolorów. Proponuję z wybranych przez Panią kolorów wybrać na początek dwa - zielony lub karmazynowy plus, jako bazę, ciemny szary. Połączenie ciemnego szarego z zielenią lub karmazynem będzie ciekawym pomysłem. Proszę jednak pamiętać by kolory te były tylko akcentem dopełniającym kolor bazowy (ciemny szary).

Chcesz podzielić się wrażeniami o artykule? Może masz dodatkowe pytania? Chętnie odpowiemy: biuro@logolublin.pl

Grafik-specjalista projektujący logo dla firm
O autorze

Adam Marek Biecz jest specjalistą od kreowania graficznego wizerunku firm. Od ponad 20 lat zajmuje się projektowaniem logo, logotypów i tworzeniem identyfikacji wizualnej firm. Pomysłodawca i współzałożyciel Studia Graficznego RedFox.

Prywatnie - entuzjasta pływania na SUP-ie i odkrywania mało poznanych miejsc.

Kategoria artykułu
  • Projektowanie logo
Co znajdziesz w artykule?
Porozmawiajmy
o rewitalizacji
Twojego logo
tel. 509 605 348
Najczęściej czytane
Najważniejsze zasady opisujące jak powinno być zaprojektowane dobre logo

W tym artykule przedstawiam najważniejsze zasady, które zawsze stosuję podczas projektowania, aby logo firmy było nie tylko zachwycające, ale też skuteczne. Warto, żebyś je poznał. Dzięki ich znajomości, zobaczysz różnicę pomiędzy logo dobrym, a przeciętnym!

Polecane artykuły / produkty
Przedstawiam wizytówkę z wybiórczym lakierem UV - jej piękno to kontrasty uszlachetnień druku

W tej inspiracji chiałbym przybliżyć Ci wizytówkę z lakierem UV - niebywale przyjemną w dotyku, z matowym wykończeniem i błyszczącym lakierem. Zobacz, jak wygląda, a zapragniesz ją mieć! Pod artykułem znajdziesz cennik z możliwością zamówienia.

Czym jest identyfikacja wizualna i dlaczego ma takie znaczenie dla wizerunku firmy?

Zależy Ci na dobrym wizerunku firmy? Zobacz czym jest Identyfikacja wizualna i dlaczego ma tak ogromne znaczenie również w małej firmie. Z artykułu dowiesz się również co składa się na identyfikację wizualną i dlaczego logo jest jej sercem. Chcesz zamówić projekt identyfikacji - zapraszam na koniec artykułu!

Prezentuję papier firmowy, jego rodzaje i zalety.

Czy wiesz jak wygląda prawidłowo zaprojektowany papier firmowy i co powinien zawierać? A może prowadzisz firmę EKO i chciałbyś papieru, który podkreśli jej charakter? W inspiracji tej przybliżam temat papieru firmowego. Przedstawiam między innymi papier firmowy minimalistyczny i ekskluzywny. Chcesz również zamówić papier firmowy? Zapraszam!