Porady Eksperta
Chcesz dowiedzieć się jak zbudować lub wzmocnić markę i wizerunek swojej firmy? Nasi eksperci podpowiadają co możesz zrobić!

Masz już firmę? Projekt logo to następny krok!

Aktualizacja - lipiec 2019

  • Z tego artykułu dowiesz się jak najlepiej wybrać nazwę do logo, jaki styl logo obrać i kto powinien je zaprojektować

 

Założyłaś/eś swoją pierwszą w życiu firmę! Za Tobą są już wszystkie urzędowe formalności. Możliwe, że masz już urządzone biuro albo przytulny zakątek w domu. Twój entuzjazm i podekscytowanie rośnie na myśl o jeszcze jednym – kluczowym dla firmy elemencie – logo mojej firmy.

Z tego artykułu dowiesz się, między innymi:
Twoja wymarzona firma i jej logo.

Codziennie rozmawiam ze swoimi klientami, najczęściej młodymi ludźmi, którzy założyli swoją wymarzoną firmę. Są pełni optymizmu, pasji i planów dla swojej działalności. Ich firmy często powstały z zamiłowania do robienia rzeczy, o których od dawna marzyli. Zaczynają prowadzić swój sklep internetowy, biuro rachunkowe, studio kosmetyczne czy restaurację. Każda z tych osób ma własny pomysł na firmę. Na tym etapie rozpoczęcia prowadzenia własnej działalności łączy ich jeszcze jedno – potrzebują dla swojej firmy zaprojektować logo.

Każda z tych osób zadaje mi te same lub bardzo podobne pytania o ich przyszłe logo. Niektórzy właściciele nowych firm są pewni swoich oczekiwań ale są również osoby, które potrzebują wskazówek i porady. Artykuł ten napisałem z myślą o wszystkich osobach, które stanęły przed tematem - logo dla swojej firmy.

Do zarejestrowania firmy w formie działalności gospodarczej lub spółki niezbędne jest podanie jej nazwy. Wiele osób, które podają mi nazwę swojej firmy, którą chcą umieścić w logo nie wie, że nazwa oficjalna nie musi być tą, która będzie widniała w logotypie lub logo.

Zdarzają się sytuacje, w których podpowiadam swoim klientom aby nazwy oficjalnej (zarejestrowanej) nie powielać w logo. Kiedy nazwę oficjalną można lub należy zamienić gdy chcemy ją umieścić w logo:

1. Gdy nazwa oficjalna jest zbyt długa. Często ta sytuacja ma miejsce w przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych, gdzie nazwa oficjalna (zarejestrowana) musi zawierać imię i nazwisko osoby ją prowadzącej. Można wtedy użyć tak zwanej nazwy skróconej firmy.

2. W przypadku, gdy nazwa zarejestrowana jest trudna do zapamiętania, wymówienia lub jest w inny sposób skomplikowana.

3. Gdy chcemy stworzyć razem z logo markę własną. Takie rozwiązanie jest dobre gdy na przykład pod jednym szyldem (firmą) chcemy prowadzić sklep internetowy z dronami i jednocześnie prowadzimy sprzedaż markowych kosmetyków.

Z uwagi na to, że temat nazwy dla firmy jest obszerny – w dużym skrócie – przedstawiam na co zwrócić uwagę wybierając nazwę dla swojej firmy.

Już wiesz, że w logo możesz użyć innej niż zarejestrowanej nazwy. Wybierz nazwę do logo, która:

  • będzie łatwa do zapamiętania
  • nie będzie używana przez inną firmę a zwłaszcza Twoją konkurencję (chyba, że to celowy zabieg)
  • będzie budzić pozytywne skojarzenia
  • dobrze jeżeli będzie związana z branżą
  • będzie łatwa do wymówienia
  • w innym języku nie oznacza czegoś negatywnego lub obraźliwego

Jeżeli masz problem lub pytania związane z nazwą Twojej firmy Powidz nam o tym przed przystąpieniem do realizacji Twojego logo.
Podpowiemy Ci jak dobrać odpowiednią nazwę dla Twojej firmy i logo.

Na to pytanie odpowiem od razu – logo minimalistyczne! Dlaczego? Dobrze zaprojektowane logo minimalistyczne będzie ponadczasowe. Dla Ciebie oznacza to, że nie będzie za kilka lat wymagać rewitalizacji czyli odświeżania. Brak konieczności odświeżania logo oznacza również zaoszczędzone pieniądze!

Co jeszcze przemawia za wyborem projektu logo w stylu minimalistycznym? To jego prostota i łatwość zapamiętania go przez Twoich klientów. Logo o formie minimalistycznej ma proste kształty. Często zawiera świetny pomysł i myśl identyfikującą firmę. Takie logo jest najczęściej zaprojektowane w jednym kolorze czarnym lub grafitowym.

Poniżej krótko przedstawiam podział styli w jakich projektujemy logo i firmy dla, których jest to dobry wybór. Podział ten ma na celu jedynie przybliżenie stylów logo i firm, które się nim posługują. Każda firma jest inna dlatego dopasowanie odpowiedniego stylu logo do firmy przeprowadzam po rozmowie z klientem i zapoznaniu się z charakterystyką jego klientów.


Styl minimalistyczny będzie dobrym wyborem gdy chcemy zaprojektować:

  • logo firmy nowoczesnej i dynamicznej
  • logo firmy z branży IT
  • logo firmy, której klienci są młodymi ludźmi (klub fitness, restauracja, pub)
  • logo spółki
  • logo firmy specjalistycznej
  • logo firmy budowlanej
  • logo firmy doradczej i finansowej
  • logo wydawnictwa
  • logo firmy usługowej
  • logo dla inwestycji (np. budowa domu, osiedla)


Styl klasyczny to idealny wybór gdy chcemy wykonać:

  • logo hotelu
  • logo kancelarii prawnej
  • logo kancelarii adwokackiej
  • logo biura rachunkowego
  • logo firmy projektującej ogrody
  • logo dewelopera
  • logo szykownej i modnej restauracji
  • logo SPA
  • logo firmy, której klienci są osobami w podeszłym wieku


Styl vintage to świetny wybór gdy projektujemy:

  • logo firmy wykonującej produkty kraftowe (handmade)
  • logo studia tatuażu
  • logo pracowni artystycznej
  • logo ośrodka nauki jazdy
  • logo nowoczesnej restauracji
  • logo restauracji Fast food

Porada eksperta!

Pamiętaj, że dobre logo nie jest projektowane dla właściciela firmy.
Logo projektujemy z myślą o klientach, którzy będą kupować Twoje produkty lub usługi.
To dla nich projektujemy logo! To na nich logo ma robić przede wszystkim pozytywne wrażenie!

Zdarza się, że klienci zamawiając u mnie projekt logo, na wstępie mówią sakramentalne mam taki swój pomysł na logo… . Najczęściej mówią o tym z lekkim uśmiechem, czasami z dumą. Również masz pomysł na logo?

Pomysły na własną firmę rodzą się często latami. Razem z wizją firmy niektórzy z moich klientów rysują w wyobraźni swój pomysł na logo. Jeżeli i Ty masz już jakąś koncepcję dla swojego logo – świetnie. Przedyskutujemy ją wspólnie i zastanowimy się nad jej mocnymi i słabymi stronami. Jeżeli zobaczę w Twoim pomyśle, że ma on potencjał do wykonania dobrego logo - opracuję go. Zaprojektuję logo, które nosisz w wyobraźni i nadam mu profesjonalny kształt. Wśród propozycji logo, które ode mnie otrzymasz będzie i ta. Sam ocenisz i wybierzesz logo, które stanie się sercem wizerunku Twojej firmy. Czy to będzie logo, które nosiłeś w wyobraźni? Zobaczymy.

Jaką firmę wybrać do zaprojektowania logo?
Tanią czy dobrą?

Odpowiem Ci na to pytanie – pytaniem! Gdy chcesz kupić sobie buty, które mają być dobre i skuteczne do chodzenia po górach lub biegania (zapewniające bezpieczeństwo, dobrą przyczepność itd.), które mają Ci służyć długo – kupisz tanie buty czy dobre buty? Większość pytanych zapewne od razu odpowie "dobre".

Podobnie jest z logo firmy. Dobrze zaprojektowane logo, wykonane przez specjalistę, może zapewnić bezpieczeństwo i pewność firmy (podobnie jak dobre buty do chodzenia po górach). Bezpieczeństwo i pewność, że Twoja firma zrobi dobre pierwsze wrażenie. Drugie wrażenie już zależy od Ciebie - jak poprowadzisz firmę.

Wybierając firmę do zaprojektowania Twojego logo obejrzyj najpierw jej portfolio. Zobacz czy projekty logo lub logotypów są wykonane z pomysłem. Czy logo są dobrze dopracowane. Wszystkie te elementy są bardzo ważne i pozwalają Ci ustalić czy masz do czynienia z firmą profesjonalnie projektującą logo.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat kto powinien zaprojektować Twoje logo, zachęcam Cię do przeczytania artykułu: Czy dobre logo może być tanie?

Chcesz powierzyć nam zaprojektowanie swojego logo?
Skontaktuj się z nami! tel. 509 605 348 e-mail biuro@logolublin.pl
Pomagamy rozwijać Twój biznes.

Opublikowany artykuł chroniony jest prawem autorskim.

Grafik-specjalista projektujący logo dla firm
O autorze

Adam Marek Biecz jest specjalistą od kreowania graficznego wizerunku firm. Od ponad 20 lat zajmuje się projektowaniem logo i tworzeniem identyfikacji wizualnej firm. Pomysłodawca i współzałożyciel Studia Graficznego RedFox.

Prywatnie - entuzjasta pływania na SUP-ie i odkrywania mało poznanych miejsc.

Kategoria artykułu
Co znajdziesz w artykule?
Porozmawiajmy
o logo i nazwie dla
Twojej firmy
tel. 509 605 348
Najczęściej czytane
Najważniejsze zasady opisujące jak powinno być zaprojektowane dobre logo

W tym artykule przedstawiam najważniejsze zasady, które zawsze stosuję podczas projektowania, aby logo firmy było nie tylko zachwycające, ale też skuteczne. Warto, żebyś je poznał. Dzięki ich znajomości, zobaczysz różnicę pomiędzy logo dobrym, a przeciętnym!

Polecane artykuły / produkty
Przedstawiam wizytówkę z wybiórczym lakierem UV - jej piękno to kontrasty uszlachetnień druku

W tej inspiracji chiałbym przybliżyć Ci wizytówkę z lakierem UV - niebywale przyjemną w dotyku, z matowym wykończeniem i błyszczącym lakierem. Zobacz, jak wygląda, a zapragniesz ją mieć! Pod artykułem znajdziesz cennik z możliwością zamówienia.

Czym jest identyfikacja wizualna i dlaczego ma takie znaczenie dla wizerunku firmy?

Zależy Ci na dobrym wizerunku firmy? Zobacz czym jest Identyfikacja wizualna i dlaczego ma tak ogromne znaczenie również w małej firmie. Z artykułu dowiesz się również co składa się na identyfikację wizualną i dlaczego logo jest jej sercem. Chcesz zamówić projekt identyfikacji - zapraszam na koniec artykułu!

Prezentuję papier firmowy, jego rodzaje i zalety.

Czy wiesz jak wygląda prawidłowo zaprojektowany papier firmowy i co powinien zawierać? A może prowadzisz firmę EKO i chciałbyś papieru, który podkreśli jej charakter? W inspiracji tej przybliżam temat papieru firmowego. Przedstawiam między innymi papier firmowy minimalistyczny i ekskluzywny. Chcesz również zamówić papier firmowy? Zapraszam!