Blog o rewitalizacji logo
Prowadzisz firmę, zastanawiasz się nad rewitalizacją logo? Nasi eksperci odpowiadają na najważniejsze pytania dotyczące rewitalizacji!

Rewitalizacja logo początkiem nowego wizerunek firmy.

Publikacja - lipiec 2019

  • Z tego artykułu dowiesz się czym jest rewitalizacja logo i jak ją przeprowadzić aby była skuteczna

 

Dobrze przemyślana i wykonana rewitalizacja istniejącego logo będzie dla niego początkiem nowego życia i kariery w Twojej firmie. Rewitalizacja nie tylko odświeża samo logo. Jest pierwszym elementem nowego wizerunku firmy i budowania trwałych relacji z klientami. Zobacz kiedy jest najlepszy moment na rewitalizację logo i jak ją przeprowadzić aby przyniosła same korzyści.

Z tego artykułu dowiesz się, między innymi:

Rewitalizacja logo nazywana często liftingiem logo lub po prostu odświeżeniem logo polega na wprowadzeniu takich zmian do funkcjonującego logo aby nadać mu współczesny i zgodny ze standardami wygląd. To bardzo uproszczony opis rewitalizacji logo. Jego rozwinięcie przedstawiam w dalszej części gdzie znajdziesz również więcej istotnych informacji, które pomogą Ci uniknąć błędów, pojawiających się podczas procesu odświeżania logotypu przeprowadzonego bez odpowiedniej wiedzy.

  • Rewitalizacja logo firmy - firma produkcyjna

 

Rewitalizacja logo firmy Paprotech | wykonanie - LogoLublin.pl

Jest co najmniej kilka sytuacji w życiu logo i firmy, w których można a czasami należy dokonać jego rewitalizacji. Przedstawiam te najważniejsze z punktu widzenia logo i wizerunku firmy.

W takim przypadku gdy widzisz lub przynajmniej czujesz, że Twoje logo odbiega jakością od logotypów konkurencji bądź pewien, że to już czas na jego rewitalizację. Często właściciele tłumaczą sytuację posiadania słabego logo tym, że nie potrzebują profesjonalnego projektu logo ponieważ nie prowadzą dużej markowej firmy. Z doświadczenia wielu moich klientów prowadzących małe lub bardzo małe firmy wiem, że każda nawet najmniejsza firma, która chce sprzedawać swoje produkty lub usługi musi mieć dobrze zaprojektowane logo.

Chcesz zamówić rewitalizację logo dla swojej firmy?
Zadzwoń! tel. 509 605 348 lub napisz biuro@logolublin.pl

Firma tworzy nową markę z logo pod swoim szyldem. Jeżeli firma podejmuje decyzję, że wprowadza na rynek markę dla, której ma być zaprojektowane nowe logo to jest to idealny moment na rewitalizację logotypu firmy matki. Dlaczego warto w takim momencie dokonać rewitalizacji logo? Najważniejszym powodem jest kontrast jaki mógłby powstać pomiędzy logo tworzącej się marki a logo firmy macierzystej. Zwłaszcza, gdy to drugie logo było wykonane wiele lat temu. Aby nowe logo nawiązywało przynajmniej jakością do wprowadzanej marki powinno zostać poddane liftingowi. Istnieje sytuacja (strategia), w której celowo logo nowej marki różni się od logo firmy macierzystej ale z uwagi na obszerność tematu, napiszę o tym w innym artykule.

Logo zazwyczaj zastrzega się na okres min. 5 lat. Zastrzeżenie odświeżonego logo sprawi, że w okresie trwania okresu ochrony nie będzie trzeba przeprowadzać jego rewitalizacji.

  • Rewitalizacja logo firmy wykonana przez projektantów LogoLublin.pl

 

Rewitalizacja logo | wykonanie - LogoLublin.pl

Dlaczego warto wykonać odświeżenie logo?

Moim zdaniem rewitalizacja logo niesie za sobą same zalety. To jak wiele skorzysta firma z odświeżenia swojego logo zależy wyłącznie od tego jak będzie wyglądać nowe logo i czy zostanie w pełni wykorzystany jego nowy potencjał.


A oto, najważniejsze zalety rewitalizacji logo:

  • rewitalizacja logo poprawia wizerunek firmy
  • nowe logo pokazuje, że firma się rozwija i myśli o przyszłości
  • odświeżone logo jest łatwiejsze do rozpoznania i zapamiętania
  • lifting logo pozwala na zbudowanie nowego wizerunku firmy


  • Rewitalizacja logo wykonana przez lubelskie Studio Graficzne RedFox - www.LogoLublin.pl

 

Rewitalizacja logo firmy PBF | projekt - LogoLublin.pl

Porada eksperta!

Rewitalizacja logo może obejmować również jego kolorystykę.
Można wprowadzić do logo i wizerunku firmy nowy kolor lub odświeżyć istniejący.
Nowa lub odświeżona kolorystyka zostanie zdefiniowana i opisana w podstawowych przestrzeniach kolorów wykorzystywanych później w firmie (np. CMYK, RGB).

Jaką rewitalizację logo powinieneś wybrać:
pełną czy częściową a może w etapach?

Rewitalizacja logo jest pewnego rodzaju procesem i musi być przeprowadzona według przygotowanego wcześniej planu. Pierwszym krokiem rewitalizacji jest opracowanie samego logo. Ten etap wymaga podjęcia decyzji w jakim stopniu będzie przeprowadzona rewitalizacja – pełna czy częściowa i w jakim okresie. Decyzję o wyborze typu rewitalizacji podejmuję wspólnie z właścicielem firmy. Ustalam z nim kilka kluczowych kwestii związanych z nowym logo, które mogą mieć skutek w przyszłości tej najbliższej (2-8 tygodni) i bardziej odległej (1-2 lata). Jedną z nich jest reakcja i stosunek klientów firmy do zmiany w logo.

W wielki skrócie - jeżeli firma chce wykonać rewitalizację swojego logo i jednocześnie chce dotrzeć do nowego klienta może zamówić pełną rewitalizację. W przypadku gdy firma ma już dostatecznie dużą liczbę swoich stałych klientów i nie do końca jest w stanie przewidzieć ich reakcję na nowe logo może zamówić rewitalizację częściową lub etapową.

Zawsze powtarzam sowim klientom, że rewitalizacja logo jest trudniejsza w realizacji niż opracowanie nowego logo dla firmy. Ale niesie za sobą pewność, że zmiana logo, nawet ta najmniejsza ale w dobrym kierunku, przyniesie same korzyści. Stopień ingerencji w logo podczas jego rewitalizacji może mieć zakres od minimalnego na przykład zmiana typografii do pełnej zmiany logo na nowe. Jaka rewitalizacja będzie najlepsza dla Twojego logo? Skontaktuj się z nami a podpowiemy Ci jak można unowocześnić Twoje logo.

Podsumowanie

Rewitalizacja logo jest często niezbędnym krokiem aby zachować lub odzyskać pozycję firmy na rynku. Dzięki rewitalizacji logo Twoja firma może zyskać zaufanie dotychczasowych klientów i dotrzeć do nowych, którzy zauważą nowy wizerunek marki. Jeżeli podjąłeś już decyzję o rewitalizacji logo pamiętaj o wcześniejszym przygotowaniu planu jej wykonania i wdrożenia nowego logo. Profesjonalna rewitalizacja może przynieść same korzyści. Skontaktuj się z nami w celu zaproponowania Ci skutecznej rewitalizacji Twojego logo. Nawet jeżeli logo powstało 60 lat temu można je skutecznie odświeżyć!

Jesteś zdecydowany na rewitalizację? Może masz jeszcze pytania?
Powierz nam odświeżenie swojego logo.
Skontaktuj się z nami! tel. 509 605 348 e-mail biuro@logolublin.pl
Pomagamy rozwijać Twój biznes.

Opublikowany artykuł chroniony jest prawem autorskim.

2 komentarze o "Rewitalizacja logo - odmień wizerunek swojej firmy"

Blog o projektowaniu logo - Gość
Marcin W. - 15 Lipca 2019

Czy zmiana samych kolorów w logo to również rewitalizacja logo?

Adam M. Biecz - 15 Lipca 2019

Tak, Panie Marcinie. Nawet drobna zmiana w kolorystyce logo jest uznawana za jego rewitalizację.

Kamila P. - 15 Lipca 2019

Temat: Rewitalizacja logo restauracji

... logo mojej restauracji powstało 12 lat temu! Chcę je odświeżyć a w nowym wykorzystać kilka elementów "starego". Od osoby, która wykonała logo otrzymałam autorskie prawa majątkowe do logo. Czy w związku z tym mogę swobodnie użyć elementów aktualnego logo w nowej jego wersji? Proszę o odpowiedź.

Adam M. Biecz - 15 Lipca 2019

Pani Kamilo, posiadanie umowy o przeniesienie Autorskich Praw Majątkowych do logo nie musi gwarantować, że można dowolnie modyfikować jego elementy i wykorzystywać do nowego projektu. Proszę dokładnie przeczytać umowę i zwrócić szczególną uwagę na takie jej zapisy, które mówią wyraźnie o zmianach, modyfikacjach i wykorzystywaniu elementów logo. Proszę również odszukać zapisy mówiace o polach eksploatacji na jakich można wykorzystywać logo. Zawsze w takich sytuacjach proponuję konsultacje z prawnikiem specjalizującym się w prawach autorskich lub Rzecznikiem Patentowym. Gdyby miała Pani jeszcze pytania proszę pisać na adres biuro@logolublin.pl

Chcesz podzielić się wrażeniami o artykule? Może masz dodatkowe pytania? Chętnie odpowiemy: biuro@logolublin.pl

Grafik-specjalista projektujący logo dla firm
O autorze

Adam Marek Biecz jest specjalistą od kreowania graficznego wizerunku firm. Od ponad 20 lat zajmuje się projektowaniem logo, logotypów i tworzeniem identyfikacji wizualnej firm. Pomysłodawca i współzałożyciel Studia Graficznego RedFox.

Prywatnie - entuzjasta pływania na SUP-ie i odkrywania mało poznanych miejsc.

Kategoria artykułu
Co znajdziesz w artykule?
Porozmawiajmy
o rewitalizacji
Twojego logo
tel. 509 605 348
Najczęściej czytane
Najważniejsze zasady opisujące jak powinno być zaprojektowane dobre logo

W tym artykule przedstawiam najważniejsze zasady, które zawsze stosuję podczas projektowania, aby logo firmy było nie tylko zachwycające, ale też skuteczne. Warto, żebyś je poznał. Dzięki ich znajomości, zobaczysz różnicę pomiędzy logo dobrym, a przeciętnym!

Polecane artykuły / produkty
Przedstawiam wizytówkę z wybiórczym lakierem UV - jej piękno to kontrasty uszlachetnień druku

W tej inspiracji chiałbym przybliżyć Ci wizytówkę z lakierem UV - niebywale przyjemną w dotyku, z matowym wykończeniem i błyszczącym lakierem. Zobacz, jak wygląda, a zapragniesz ją mieć! Pod artykułem znajdziesz cennik z możliwością zamówienia.

Czym jest identyfikacja wizualna i dlaczego ma takie znaczenie dla wizerunku firmy?

Zależy Ci na dobrym wizerunku firmy? Zobacz czym jest Identyfikacja wizualna i dlaczego ma tak ogromne znaczenie również w małej firmie. Z artykułu dowiesz się również co składa się na identyfikację wizualną i dlaczego logo jest jej sercem. Chcesz zamówić projekt identyfikacji - zapraszam na koniec artykułu!

Prezentuję papier firmowy, jego rodzaje i zalety.

Czy wiesz jak wygląda prawidłowo zaprojektowany papier firmowy i co powinien zawierać? A może prowadzisz firmę EKO i chciałbyś papieru, który podkreśli jej charakter? W inspiracji tej przybliżam temat papieru firmowego. Przedstawiam między innymi papier firmowy minimalistyczny i ekskluzywny. Chcesz również zamówić papier firmowy? Zapraszam!